تقدیر نامه … !

بسمه تعالی

” و لا تحسبن الـذین قتـلوا فی سبیـل الله امواتا  بل احیـاء عنـد ربهـم یرزقون “

آل عمران – آیه ۱۶۹   

رمل های فکه با تو حرف می زنند، می شنوی؟ صدای العطششان هنوز به گوش می رسد. کربلایی می شوی. اینجا زمین گیر شهدا اگر شدی آسمان گیرت می کنند، می بینی آنجا پشت رمل ها شهدا به تو می نگرند،  به انتهای افق و صدایشان طنین انداز است هنوز…

مکه برای شما….. فکه برای ما ….. بالی نمی خواهیم….. این پوتین های کهنه هم می تواند ما را به آسمان ببـرد…..

انگار همین دیروز بود یادتان هست؟ چه روزگار معطری! روزگاری که با شقایق ها و آلاله های سرخ زندگی می کردیم، روزگاری که بوی شهید می آمد، هوای شهرمان پاکیزه بود، از آسمان آیینه می بارید و از زمین مناجات می رویید….. .

آن سال ها با شهیدان بودیم، امام شهیدان بود، همه بودند و همه جا جلوه ی زیبایی بود، چرا که شهید و شهادت کلید بهشت شده بودند و ما هم از آن عطر و بو استشمام می کردیم.

آن سال ها گذشت و اکنون یاد آن خورشیدی مانده است که دم به دم بر ما می تابد و هنوز خانه های جانمان را نورانی می سازد و قاب عکس آنان در دلهایمان جا دارد اگر چه امروز کوچه و خیابان های ما را ظلمت گرفته و واگویه های دلتنگی شنیده می شود که بگذاریم و بگذریم….. .

اما بر ماست که یاد آنان را پاس بداریم تا نسل های آینده از این دلآوران خطـه ی ایثـار و رزمنـدگان قبیـله ی عشق الگو بگیرند و به فرمان رهبرمان که فرمودند:

“بنده معتقدم که تجلیل از این ها یکی از فرایض ماست… “

لبیک بگوییم;                                                                                  

*شهدا صدق و استقامت خویش را در عهدازلی که با خدا بسته بودند اثبات کردند؛                                                                                                        

کاش ما در خیل منتظران واقعی باشیم*

… إن شاء الله                                    

چند تذکر

سلام به همه ی دوستان گل

بازم می بینم که فعالیتتون را در سایت کم کردید . امروز که چک کردم دیدم ۷ نفر از ۱۸ نفر که عضو سایت هستند فقط ۷ مطلب یا بیشتر در سایت قرار دادند و بقیه کمتر از این نوشتند. از این ۷ نفر ( امیر محمد ، سید علی ، عارف ، فرزاد ، سید حسین طباطبایی ، محمد رضا (با اینکه کم تر از لحاظ زمانی عضو بوده) و سعید ) تشکر میکنم و بقیه را به نوشتن دعوت می کنم!

اسامی بدترین ها را هم با ۱ نوشته می زنم تا درست بشن : علی محمد ، محمد امین و مهدی تیموری.

آخرین حرف من هم این که اعضا باید هرچه زودتر فایل word تحقیقاتشون را برای قرار دادن در سایت برای من بفرستند ( همین الان که تومدی تو اینترنت و داری اینو می خونی برو تو میلت و بفرس)

آدرس ایمیل من : hosseyni69@gmail.com

بانوی کرامت

كویر براى حضورت نورانى مى‌شود وپنجره‌هابه شوق رویت، نیمه شبى رابه سوى خورشید باز نمى‌شوند. كوچه پس كوچه هاى قم به یمن حضورت نورانى مى‌شوند و سروهاى آزاد به احترامت قیام مى‌كنند.

آرام آرام، بر پهنه كویر حضور پرولایت شكوفه مى دهد ; غربت به یمن غریب معنا مى‌یابد.

دلم مى خواهد برایتان از بانویى سخن بگویم كه خیال سبزتان نیمه شبى بر اقامه سبزش سلام مى‌دهد و در آینه حرمش چهره آراید.

برایتان از بانویى سخن مى‌گویم كه همانند زینب علیهاالسلام كه براى قیام قربانى داد و خورشید عاشورا را با صبرش تعریف كرد، او هم با قدمهاى پرحیاتش، به سرزمین كویرى قم حیات بخشید ودر رگ ایرانیان خون حمایت از ولایت را جارى ساخت.

برایتان از بانویى سخن مى گویم كه به یمن حضورش، شهر قم، مركز صدور علم ودانش علوى شد و محل رشد وبالندگى.

برایتان از بانویى سخن مى گویم كه بارگاه زیبایش، پناهگاه دل هاى عاشقى است كه شب هاى چهارشنبه در جمكران بیتوته مى كنند. به نیابت از شیعه در نیمه شب هاى كویرى قم، سربرآستان حرم حضرت دوست مى سایند و براى ظهور گل نرگس دعا مى كنند و از بانوى كرامت، براى شكوفه دادن درخت اجابت استمداد مى طلبند.

معصومه …

معصومه تفسیر معصومیت است كه روزگارى در مدینه طلوع كرد، معصومه اقامت غربت است در روزگار غربت نگاه ها، معصومه تفسیر بلند تبعیت است از ولایت.

معصومه نگاه سبزى است كه از معصومیت سرچشمه مى گیرد، معصومه، روزگار دلداگى است واز غربت به قربت رسیدن.

معصومه ترجمان بلند عاشوراست و قصه با زینب هم سفرشدن.

معصومه فلسفه شیدایى است و غزل ماندن و بودن، معصومه نگین ایران است كه درقم، شهر اقامه مى درخشد.

معصومه ضریب بالاى ارادت به ولایت است، معصومه، قصه بلند مدینه تامشهد است.

معصوم انتهاى متبلور است. معصومه سرسلسله تنهایى است، معصومه فانى فى الله است.

به درخواست فرزاد

زندگینامه: مالکوم ایکس (۱۹۲۵- ۱۹۶۵) : مالکوم ایکس با نام واقعى Malcolm Little در سال ۱۹۲۵ در اوماها از ایالت نبراسکا آمریکا به دنیا آمد پدر وی، ارل لتیل، کشیشى جسور و بى پروا و حامى «مارکوس گاروى» ادامه مطلب …

این هفته کجاست!

سلام رفقا .

این هفته جلسه ساعت هفت شب ، روز پنج شنبه در دار الاحرار برگزار می شود . تحقیق امین انصاری پور مطالعه و آورده شود . اخلاق و احکام جای خود دارد . می بینمتون .

لطفاً دیر نیاین .

فلسفه – منطق (جلسه ۹)

سلام برادران عزیز

با توجه به این که چند نفر در هیئت شنبه جسماً حاضر نبودند مواردی برای رأی گیری مجدد اعلام می شود لذا یکی را در قسمت نظرات انتخاب کنید :

۱- چهارشنبه ها ۷:۳۰ – ۶ صبح

۲- پنج شنبه ها ۹:۴۵ – ۸:۱۵ صبح

۳- جمعه ها ۷:۳۰ – ۶ صبح (اگر فوتبال نباشد )

۴- جمعه ها بعد از فوتبال (اگر فوتبال باشد)

می دانم جای یک گزینه در بین گزینه ها خالی است و آن هم “پنج شنبه ها ۷:۳۰ – ۶ صبح” ، اما با عرض شرمندگی بنده در زمان مذکور کلاس دارم .

با توجه به این که پنج شنبه ها هیئت داریم بهتر است یکی از گزینه های ۳ یا ۴ ( که در حقیقت یکی هستند) انتخاب گردد که به نظر دیده بان هیئت هم نزدیک باشد .

در مورد کتاب منطق به عرض برسانم که ان شاالله دوستانِ علاقه مند به شرکت در دور جدید جلسات کتاب منطق آقای منتظری مقدم را تهیه فرمایند (می توانید از طلبه های پایه ۳ به بالا قرض بگیرید ) .

لطفاً تا سه شنبه زمان جلسه معلوم شده باشد .

یاحق

شهادت امام صادق علیه السلام تسلیت باد

شهادت امام صادق علیه السلام را به همه ی عاشقان ولایت تسلیت میگم. یه سوالی که برای ما (من) پیش میاد اینه که چرا امام صادق علیه السلام را رییس مذهب یشیع یا مکتب جعفری می نامند؟ یعنی امام صادق علیه السلام تشیع را به وجود آورد؟ پس تشیع سنت پیامبر نبوده؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهد داده شد.

پس از فشارهای شدید بنی امیه، در عهد امامت امام صادق(ع) بر اثر قیام ها و انقلاب هایی که در کشورهای اسلامی بر علیه بنی امیه بر پا شده بود و جنگ های خونینی که در نهایت منجر به سقوط خلافت بنی امیه گردید، و نیز زمینه خوبی که امام باقر(ع) با نشر حقایق و معارف اسلامی مهیا کرده بود، برای امام صادق(ع) امکانات بیشتری و محیط مناسب تری برای نشر تعالیم دینی پیدا شد.
آن حضرت تا اواخر زمان امامت خود که مصادف با آخر خلافت بنی امیه و اول خلافت بنی عباس بود از فرصت استفاده نمود به نشر تعالیم دینی پرداخت و شخصیت های علمی بسیاری در فنون مختلف عقلی و نقلی مانند زراره، محمد بن مسلم، هشام بن حکم، جابر بن حیان و… پرورش داد.
در حوزه علمی امام ششم(ع)، چهار هزار نفر محدث و دانشمند شرکت می کردند که عده ای از بزرگان و رجال علمی اهل سنت نیز مانند »ابو حنیفه«، قاضی سکونی، قاضی ابوالبختری و… افتخار شاگردی آن حضرت را پیدا کردند. از این رو، امور ذیل را منشأ این نامگذاری باید دانست:
۱- مجال و زمینه مناسبی که سبب شد مجموعه عظیمی از معارف و تعالیم و احکام دینی در حوزه علمی امام صادق(ع) تبیین شود.
۲- چهره شاخص و سرشناس و شناخته شده حضرت در میان تمام فرق و گروه های مسلمان.
۳- با توجه به این که برخی از ائمه چهارگانه، شاگرد امام صادق(ع) و برخی شاگرد شاگردان آن حضرت بوده اند، پیروی شیعه از فقه و مذهب اهل بیت با نام »جعفری« نامی شناخته شده و معتبر، نزد پیروان مذاهب اربعه بوده است.
۴- علاوه بر این که، عنوان »مذهب جعفری«، شیعیان پیرو مکتب فقهی اهل بیت را از شیعه زیدیه که از فقه اهل بیت پیروی نمی کنند جدا می سازد.
برای آشنایی با نقش امامان قبل از امام صادق(ع) ر.ک:حیات فکری و سیاسی امامان شیعه، رسول جعفریان.

منبع: www.jawab.ir

 

دوست و ما ادراک ما الدوست !…(۳)

سلام دوستان عزیز

ابتدا توجه شما را به آماری از سایت جلب می نمایم :

تعداد کل نوشته ها + همین نوشته = ۱۹۹

تعداد نوشته هایی که در آن لفظ “دوست” به کار رفته است = ۷۲

حال به توصیه ای از علامه بزرگوار حسن زاده آملی حفظه الله تعالی توجه فرمایید :

ادامه مطلب …