آیت الله بهجت(ره):خیلی احتیاط کنید!

جوان ها بايد ملتفت باشند كه همچناني كه خودشان در اين سن هستند و روز به روز به سن بالا مي روند، علم و ايمانشان هم بايد همين جور باشد.

بايد بدانيد كه ما مسلمانها، امتيازي از غير مسلمانها نداريم الا به قرآن و عترت، و الا ما هم مثل غير مسلمانها مي شويم. اگر ما قرآن نداشته باشيم، مثل غير مسلمانها هستيم، اگر ما عترت را نداشته باشيم، مثل مسلمانهايي كه اهل ايمان نيستند هستيم.

بايد ملتفت باشيم روز به روز در اين دو امر ترقي بكنيم. همچنان كه سنّ ما به بالا مي رود، معلومات ما هم در همين دو امر، بالا برود. اين طرف، آن طرف نرود و الا گم مي شود، گمش نكنند؛ گمراهش نكنند؛ اين دو اصل اصيل را از اينها نتوانند بگيرند.

ادامه مطلب …

مراقب این فضا باشیم

اينترنت فضايي است كه نه مديريت اش براي ماست و نه بستر هاي نرم افزاري و سخت افزاري آن. بايد آن قدر توانا و قدر بود تا با گارد باز بتوان چند ضربه اي به دشمن زد و به عقب برگشت. در جايي كه سند رمز گذاري و رمز گشايي با الگوريتم هاي قابل خوانش براي دشمن به ثبت رسيده، هندوانه گذاشتن زير بغل خود چه نتيجه اي را به بار خواهد آورد؟

اصلا يك قدم جلوتر رفته و به سير حوادث سايبري در سال آخر رياست جمهوري بوش نگاهي بيندازيم. ابتداي ژوئن امسال اسناد محرمانه راهبري مستقيم امريكا در عمليات سايبري عليه تاسيسات صنعتي و هسته اي ايران لو رفت كه بلافاصله مك كين به اين اقدام به شدت معترض شد.

ادامه مطلب …

تذکر!

و مرگ در همسايگي ماست و كسي از آمدنش خبري ندارد…اما خانه جديد ما چه مي گويد؛ بد نيست با فريادهاي قبر بيشتر آشنا شويم در نزديكي شب هايي كه تقدير يك سال ما را به امضاي صاحبمان مي رسانند…

قبر در هر روز پنج كلمه را فرياد ميزند.
۱٫ انا بيت الوحده فاحم لوا ا ليّ انيساً: من خانه تنهاييم پس با خود انيس و مونسي به سوي من آوريد(تلاوت قرآن)

۲٫ انا بيت الظّلمه فاحم لوا ا ليّ س راجاً: من خانه تاريكي هستم پس با خودتان چراغي به سوي من آوريد (نافله شب)

۳٫ انا بيت التراب فاحم لوا ا ليّ ف راشاً: من خانه خاكي هستم پس با خودتان فرشي به سوي من بياوريد(عمل صالح)

۴٫ انا بيت الع قاب فاحم لوا ا ليّ ترياقاً: من خانه گزندگان هستم پس با خودتان پادزهري به سوي من بياوريد (لااله الا الله و محمد رسول الله و علي ولي الله)

۵٫ انا بيت الفقر فاحم لوا ا ليّ كنزاً: من خانه فقر هستم پس با خودتان گنجي به سوي من بياوريد( صدقه)…

تلنگر

این روزها …. همه جا …. حرف از ” مـُـــــرغ ” است، و در این میان …. هیچ کس…. صدای “خـــــــــروس” را نمی شنود! ….

یادمان باشد:

بیـــــــدار شدن ….از سیــــــــر شدن هم …. مهــــــم تر است.

علم تجوید قرآن ۲

ادامه ی بحث قواعد تجوید را براتون میگذارم امیدوارم همه استفاده کنیم.

•۳-    بر سر کلمات  :  ثُمَّ ، فَ ، أو ، حتی  می توان وقف نمود.

ب ) :چگونه وقف کنیم ؟

۱- صداهای کوتاه به سکون تبدیل می شود : ــَــــِــــــُــ

مثل : کِتابُ     ←  کتاب

۲- صداهای بلند در وقف و وصل یکسان است.  ا   ای    اُو

مثال : قالوُا        اِلَینا            کِتابی

•۳-             تنوین های  ـــٌــــــٍ  به سکون وقف می شوند.

 مثال : شیءٍ ←  شی      کِتابٌ ←  کِتاب

•۴-             تنوین ـــــًـــ به « آ» وقف می شود. کِتاباً ←  کِتابا

•۵-             ة   با هر علامتی که باشد به   ه  ساکن وقف می شود. صلوة ←  صلوه

ادامه مطلب …

علم تجوید قرآن

سلام خدمت همه ی دوستان . در راستای بحث قرآنی جلسه و با توجه به اینکه استاد گفتند که در اول کار باید قواعد تجوید کار بشه یه مقدمه از اون میگ دارم که انشا الله استفاده کنیم.

مقدمه

        تجوید مصدرباب تفعیل ، درلغت به معنای نیکوکردن ودر اصطلاح،علمی است که درآن از شناسایی مخارج وصفات حروف زبان عربی و محل وقف ووصل وقواعد ودستورهای قرائت قرآن مجید ونیکو خواندن آن بحث می کند .  تجوید راهنما و ضامن صحت قرائت است وقرآن کریم که کلام پروردگارواشرف و اکمل کتب آسمانی است باید طبق اصول و قواعد این علم شریف تلاوت شود چنانکه درآیه چهارم سوره ی مزمل فرموده :  وَرَتِّلِ القُرآنَ تَرتیلاً

        ان شاء الله خواندن صحیح قرآن ، مقدمه ای برای دانستن معانی  ، تدبر ، تفکروعمل کردن به احکام آن باشد.

 در این مجموعه مختصر با بعضی از قواعد مهم تجوید آشنا می شویم .

ادامه مطلب …

شلمچه

زخمي شده بود.پايش را گچ گرفته بودند و توي بيمارستان مريوان بستري بود.بچه ها لباس‌هايش را شسته بودند. خبردار که شد،بلند شد برود لباس هاي آن ها را بشويد. گفتم«برادر احمد،پاتون رو تازه گچ گرفته‌ن.اگه گچ خيس بشه، پاتون عفونت مي‌کنه.» گفت«هيچي نمي‌شه.» رفت توي حمام و لباس همه بچه ها را شست. نصف روز طول کشيد. گفتيم الآن تمام گچ نم برداشته و بايد عوضش کرد. اما يک قطره آب هم روي گچ نريخته بود. مي‌گفت«مال بيت المال بود،مواظب بودخیس نشه.»                                                                                                     آخرين نفري که از عمليات برمي‌گشت خودش بود.يک کلاه خود سرش بود،افتاد ته دره.حالا آن طرف دموکرات‌ها بودند و آتششان هم سنگين.تا نرفت کلاه خود را برنداشت،برنگشت.
گفتيم«اگه شهيد مي‌شدي…؟»
گفت«اين بيت المال بود.»

حاج احمد متوسلیان

شیخ اجل و روزه

 ریاضت بگذرد سختی سر آید

نگفتم روزه بسیاری نپاید

ولیکن آدمی را صبر باید

پس از دشواری آسانیست ناچار

هلال آنک به ابرو می‌نماید

رخ از ما تا به کی پنهان کند عید

درش بگشای تا دل برگشاید

سرابستان در این موسم چه بندی

کنیزک را بگو تا مشک ساید

غلامان را بگو تا عود سوزند

در این دم تهنیت گویان درآید

که پندارم نگار سروبالا

هنوز از حلقه‌ها دل می‌رباید

سواران حلقه بربودند و آن شوخ

مغنی را بگو تا کم سراید

چو یار اندر حدیث آید به مجلس

بلی گر گفته سعدیست شاید

که شعر اندر چنین مجلس نگنجد

انس با قرآن

سلام

چند صفحه ی اول قرآن رو برای دانلود گذاشتم …

منبع:سایت شهید آوینی.

دوستانی که تمایل دارند بهم بگن تا سی دی ترتیل کل قرآن رو براشون تهیه کنم.

برای دانلود کردن، روی آیکون  کلیک راست نموده
و  گزینه …Save link As را انتخاب نمایید.

شماره سوره

سوره

جزء اجرا حجم
(KB)
زمان
۱ الفَاتِحَة ۱ ۹۹ ۰:۰۰:۴۹
۲ البَقَرة (آیه ۶۹ – ۱) ۱ ۲,۹۶۲ ۰:۲۵:۱۵

ارزش واقعی انسان به چیست؟!

علامه محمد تقي جعفري ـ رحمت الله عليه ـ مي گفتند: برخي از جامعه شناسان برتر دنيا در دانمارك جمع شده بودند تا پيرامون موضوع مهمي به بحث و تبادل نظر بپردازند. موضوع اين بود: «ارزش واقعي انسان به چيست».
براي سنجش ارزش بسياري از موجودات، معيار خاصي داريم. مثلا معيار ارزش طلا به وزن و عيار آن است. معيار ارزش بنزين به مقدار و كيفيت آن است. معيار ارزش پول پشتوانه آن است؛ اما معيار ارزش انسان ها در چيست.
هر كدام از جامعه شناسان، سخناني گفته و معيارهاي خاصي ارايه دادند. هنگامي كه نوبت به بنده رسيد، گفتم: اگر مي خواهيد بدانيد يك انسان چقدر ارزش دارد، ببينيد به چه چيزي علاقه دارد و به چه چيزي عشق مي ورزد.
كسي كه عشقش يك آپارتمان دو طبقه است، در واقع ارزشش به مقدار همان آپارتمان است. كسي كه عشقش ماشينش است، ارزشش به همان ميزان است. اما كسي كه عشقش خداي متعال است، ارزشش به اندازه خداست…من اين مطلب را گفتم و پايين آمدم. وقتي جامعه شناسان سخنان من را شنيدند، براي چند دقيقه روي پاي خود ايستادند و كف زدند.
هنگامي كه تشويق آن ها تمام شد، من دوباره بلند شدم و گفتم: عزيزان، اين كلام از من نبود، بلكه از شخصي به نام علي ـ عليه السلام ـ است.
آن حضرت در نهج البلاغه مي فرمايند: «قِیمَهُ كُلَّ امْرِی ءٍ مَا یحسِنُهُ »؛ «ارزش هر انساني به اندازه چيزي است كه دوست مي دارد». وقتي اين كلام را گفتم، دوباره به نشانه احترام به وجود مقدس اميرالمؤمنين علي ـ عليه السلام ـ از جا بلند شدند و چند بار نام آن حضرت را بر زبان جاري كردند.
عشق حلال به اين است كه انسان (مثلا) عاشق پنجاه ميليون تومان پول باشد. حال اگر به انسان بگويند: «آي پنجاه ميليوني!»، چقدر بدش مي آيد؟ در واقع مي فهمد كه اين حرف توهين در حق اوست. حالا كه تكليف عشق حلال اما دنيوي معلوم شد، ببينيد اگر كسي عشق به گناه و معصيت داشته باشد، چقدر پست و بي ارزش است!